בלוג ומאמרים

דירות להשכרה- היכן כדאי לרכוש?

רכישת דירה להשכרה לצורך השקעה היא ללא ספק אפיק השקעה נהדר המאפשר עבור הרוכשים לזכות בעתיד כלכלי טוב יותר. כיום, משקיעים רבים או אנשים שצברו סכום כסף מסוים מבינים את היתרונות של רכישת דירה להשקעה, כיוון שמדובר באפיק השקעה שרק משתבח עם השנים, כמעט ללא שום סיכון, אפיק רווחי מבחינת תשואה, לרוב מדובר בתשואה קבוע מכיוון שיש משכירים בדירה ובכלל מדובר בנכס שניתן למכור בעתיד ולהחזיר את ההשקעה ואפילו להרוויח אקזיט על ההשקעה. אז רבים מבינים כי אכן מדבר בהשקעה מניבה ורווחית לטווח הארוך, אולם רבים מתקשים לבחור דירה להשכרה  שתשמש אותם בדיוק למטרה זאת.

אז בואו נראה על מה חשוב לשים דגש בעת רכישת הדירה

מיקום פופולרי – למיקום יש השפעה רבה על התשואה והאפשרות להשכיר את הנכס באופן כללי לשוכרים. מצד אחד דירות במיקומים פופולריים כמו למשל מרכז תל אביב או בכלל באזור המרכז יהיו מן הסתם יקרים יותר, אולם התשואה תהיה גבוהה יותר בהרבה. לעומת זאת, נתן לרכוש דירה בעליות יותר נמוכות כמו – בדרום הארץ בבאר שבע, ואז עלות הדירה תהיה נמוכה יותר, אולם התשואה תהיה בהתאם.

קרבה למיקום ספציפיים – לא משנה באיזו עיר הנכם מעוניינים לרכוש דירה, ישנה חשיבות לבחירת דירות במיקומים הקרובים לאוניברסיטאות, לתחבורה ציבורית, צירי תנועה מרכזיים, פארקים, קאנטרי, מרכזים מסחריים וקניונים וכו'. אופציה זאת תאפשר לכם להשכיר את הדירה ביתר קלות.

דירה במצב אסתטי טוב – ישנה חשיבות רבה למצב הדירה, האם היא משופצת או מוזנחת. מן הסתם שדירה משופצת  "תחטיף" מהר יותר ביחס לדירה מוזנחת וגם עלות השכירות תהיה גבוה יותר בדירה משופצת כמובן. אולם, אם מצאתם דירה מוזנחת בעלות אטרקטיבית, תוכלו לשפץ אותה תמורת כמה עשרות אלפי שקלים ובעצם להחזיר את ההשקעה תוך זמן מסוים על ידי דרישת דמי שכירות גבוהים יותר בשל העובדה כי הדירה ממש כמו חדשה.

חישוב התשואה – פרמטר נוסף וחיוני בעל רכישת דירה הוא נושא התשואה, ולכן יש לחשב את התשואה בצורה נכונה, כלומר חישוב של לקיחת ההלוואה כדי לרכוש את הדירה, חישוב של תשלום הריבית, דמי השכירות וגם לקחת בחשבון עליות נוספות כמו – תיקונים מידי פעם, ניהול נכסים, תשלום דמי תיווך למציאת שוכרים וכו'.