בלוג ומאמרים

כך הנכס שלכם יכניס לכם יותר כסף

שוק הנדל"ן נמצא תמיד במרכז העניינים, ובשנים האחרונות הוא בהחלט אחד הנושאים החמים. במקרים רבים אנחנו מתמקדים בבחירת נכס למגורים, אבל בתכנון נכון ועם מחשבה קדימה תוכלו לבנות לעצמכם תיק נכסים מרשים שיעזור לכם להכניס הרבה יותר כסף. זוהי לא הכנסה פאסיבית לחלוטין, כפי שאתם אולי מדמיינים, בעיקר משום שטיפול בנכסים מחייב בכל זאת מידה רבה של אקטיביות. חיפוש אחר נכסים וניהולם באופן שוטף, לרבות איתור שוכרים והתמודדות עם ספקים. מצד שני, התשואה הפוטנציאלית מרשימה למדי, והיא אחת הסיבות העיקריות לכך שרבים בוחרים לחפש נכסים מניבים שיתאימו לצרכים ולתקציב שלהם.

דירות להשכרה

אחת הדרכים הטובות להרוויח מהנכס, היא על ידי רכישת דירה לצרכי השקעה. בעלי דירות רבים בישראל משקיעים לא מעט ברכישת דירה למגורים, אבל מקפידים לתכנן גם רכישת נכסים נוספים כדי לקבל בגינם תשואה. כך, רכישת דירה נוספת היא דרך טובה לקבל הכנסה חודשית נוספת שתכסה עלויות ואף תניב תשואה. בהתאם לתקציב ולהון העצמי שלכם תוכלו להגדיל ולקנות מספר דירות או להשקיע בפרויקט בנייה, מה שיאפשר לכם ליהנות מדמי שכירות על מספר דירות מדי חודש. כך או כך, ודאו שאתם בוחרים במיקום נוח, בדירות נוחות ומרווחות, וכן בנגישות גבוהה.

מבני תעשייה ומשרדים

נכסים מניבים נוספים כוללים מבני תעשייה, משרדים או מפעלים, למשל. נכסים מהסוג הזה ללא ספק מניבים תשואה יפה, שכן השכירות העסקית גבוהה משמעותית מזו הפרטית. למעשה, נכסים המיועדים לצרכים עסקיים נשבים לאטרקטיביים למדי, שכן מדובר בהכנסה יציבה ובתשואה מכובדת. בעוד דירות להשקעה יניבו תשואה של כ-4% מדי שנה, נכסים עסקיים יכולים להניב תשואה בשיעור גבוה משמעותית, כ-8% ואף למעלה מכך. עם זאת, רכישת נכסים עסקיים מחייבת תכנון נכון של הון עצמי, שהוא במקרים אלה גבוה יותר. המשמעות היא, כמובן, גם סיכון גבוה יותר. בנוסף, מומלץ לבחור נכסים במיקום אטרקטיבי, שכן מיקום טוב יבטיח הצלחה עסקית גם לשוכרים העסקיים שלכם, וההצלחה שלהם תבטיח לכם הכנסה קבועה לאורך זמן.

כך תקבלו החלטה

כדי שתוכלו לבחור את תיק הנכסים שלכם בצורה נכונה, לתכנן אותו כהלכה ולהקטין את הסיכונים תוך הגדלת סיכויי ההצלחה והתשואה שלכם, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי ומנוסה. חברת נדל"ן ונכסים המתמחה גם בנכסים להשקעה תדע לכוון אתכם טוב יותר על פי התקציב שלכם ובהתאם למטרות שתגדירו. משם יהיה לכם פשוט יותר להגיע ליעד וליהנות מרווחים גבוהים.