בלוג ומאמרים

נדלן מסחרי – האם צריך להיות יזם כדי להשקיע בו?

ישנם תחומי עיסוק בהם נדרשים תארים או רמת ידע מסוימת, על מנת שהעיסוק בתחום לא ייכנס רק תחת ההגדרה "בלתי מזיק", אלא יהיה אף יעיל. לדוגמה, לא הייתם מעלים על דעתכם לעסוק ברפואה, לולא היה בידיכם תואר המעיד על רמת ידע כלשהי, ובוודאי שלא הייתם בונים בית על פי תוכניותיכם-אתם, אם לא היה לכם תואר בהנדסת בנין. מנגד, בשנים האחרונות, צצו תחומי עיסוק רבים שאינם מצריכים ידע הנרכש בצורה מסודרת או לימודים פורמליים (המגובים, בד"כ, ע"י תעודה או תואר), אלא נסמכים על תכונות האדם, נטיותיו הטבעיות ויכולתו ללמוד ולצבור מידע, גם אם הוא איננו מוגש לו בצורה של תוכנית לימודים מסודרת או מוגדרת.

כשרון טבעי או טכניקה

וכאן, אנחנו נוגעים בויכוח הכמעט-עתיק ביותר בעולם: מה עדיף? כשרון טבעי / יכולות מולדות או טכניקה / ידע (המגיעים דרך למידה מסודרת). האם מי שהוא חסר כשרון מסוים יוכל ללמוד טכניקות שתבאנה אותו לרמה הזהה לזו של מי שהוא בעל כשרון לכך מלידה, אבל לא למד מימיו באופן מסודר? גם כאן, התשובה איננה חד משמעית, כנראה, ותלויה בתחום העיסוק. כלומר, ישנם תחומי עיסוק בהם כשרון מולד הינו הכרחי והלימוד רק ממנף אותו, בעוד ישנם תחומים אחרים בהם כשרון מולד / יכולות מולדות רצויות אבל אינן הכרחיות, ושם, לידע ולטכניקה יש משקל רב. למשל, תוכלו ללמד ברווז לרקוד סטפס (והוא אפילו יעשה זאת בהצלחה מסוימת), אבל לא תצליחו ללמד אותו לשיר אריה מתוך האופרה דון ג'ובאני, לא משנה כמה תתאמצו.

השקעות בתחום נדלן מסחרי – לאיזה משני התחומים הן שייכות

הבה נבדוק – מה הופך משקיע בתחום נדלן מסחרי למשקיע מוצלח?

  • תחושת בטן – המאפשרת לו לזהות השקעות נדלן מוצלחות
  • יכולת לצפות מספר מהלכים קדימה – הרומזת לו באיזה תחום או אזור צריך להתמקד העניין שלו
  • חשיבה מהירה – שמאפשרת לו לזהות את ההשקעות המוצלחות לפני כולם ולפעול בהתאם
  • היכרות עם יסודות וכללי המסחר וההשקעות הנכונים – למשל, הדרך הנכונה להתמודד עם מצבים בהם שוק הנדלן מדשדש או נמצא בחוסר תנועה וכן הלאה

אז, האם אדם חייב להיות יזם כדי להשקיע בנדלן מסחרי?

אדם איננו חייב להיות "יזם" בטייטל שלו על מנת לבצע השקעות נדלן מסחרי מוצלחות, אבל, הוא חייב שתהיינה לו מספר תכונות בסיסיות, המגובות על ידי ידע (הנרכש בלימודים מסודרים או כאוטודידקט). נכון, את תחום ההשקעות ניתן ללמוד באופן מסודר, אבל לתחושת הבטן וליכולת "להקשיב" לה (תכונות מולדות) ישנו מקום רציני בהשקעה מוצלחת. מאידך, תחושת בטן בלבד, עדיין איננה הופכת אדם למשקיע, אם אין בידיו ידע מסוים (לא בהכרח כזה שנרכש בלימודים מסודרים), שאיתו הוא יכול למנף את התחושה ולהפוך אותה להשקעה מוצלחת ומניבה.