בלוג ומאמרים

פתרון חניה לבניינים

כחלק מתכנית תמ"א 38, שהיא תכנית מתאר ארצית שנועדה לחזק מבנים מפני רעידות אדמה, יזמים וקבלנים מתחייבים להעניק לדיירים שיפור תנאי הדיור ובין היתר גם הוספת חניה עבור דיירי הבניין. במקומות רבים ישנו קושי להקצות מקומות חניה, כיוון שהשטח אינו מאפשר זאת בשל אי מציאת מקום עבור החניון או כאשר אין אישור להגדיל את השטח עבור החניון. יחד עם זאת, פעמים רבות מדובר על התחייבות של ממש מצד הקבלן או היזם עבור הדיירים, ולכן ניתן למצוא פתרון חניה לבניינים על ידי טכנולוגיות חדשניות המאפשרות זאת.

הכירות את פתרונות החניה האופציונליים

מתקן חניה רב מפלסים – מדובר בפתרון חניה לבניינים בהם יש צורך בכמות גדולה של חניונים, והוא למעשה  מתקן רב מפלסי המאפשר אחסון של מאות רכבים. במתקן ישנה מעלית אשר מעלה ומורידה את הרכבים למפלס החניה והם מוסעים על ידי מסוע רוחבי עד לאזור החניה הרצוי.

מתקן חנייה קומפקטי – מדובר על מתקן ללא מסוע המאפשר חניה של מספר רכבים על גבי קומות. הרכבים מונחים על גבי מתקן ולו מעליות בצדדים המאפשרות את הורדת הרכבים. המתקן בנוי בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת מינימום המתנה בעת הורדת הרכבים מהמתקן, כאשר הנהג מבצע זאת באופן עצמאי.

מכפיל חניה מדובר על מתקן המאפשר חניה של שני רכבים בו זמנים במקום אחד, כאשר רכב אחד נמצא למטה ורכב אחד למעלה. פתרון חניה לבניינים זה הוא הנפוץ ביותר בישראל ופופולרי בבניינים פרטיים או במשרדים כאשר ישנה מצוקת חניה.

מתקן חניה חצי אוטומטי – את מתקן זה ניתן להתקין בחניונים תת קרקעיים או במרתפים כאשר ישנם עמודים שיכולים להפריע לרכבים. לרוב מתקן זה יהיה בנוי משני מפלסים בהם רכבים יוכלו לחנות בצורה מיטבית וכך לנצל בצורה מיטבית את שטח החניון.

לסיכום, ישנם פתרונות רבים המאפשרים לבעלי בניינים למצוא את הטוב ביותר עבורם, כאשר היזם או הקבלן המבצע את תכנית תמ"א 38 יעבוד מול בעלי המקצוע הטובים ביותר במטרה לאפשר להם לקבל ייעוץ אישי ומקצועי וכך לבנות עבורם חניון המתאים לאופי המקום ולרצון דיירי הבית.

המאמר באדיבות, ידר החזקות נכסים.